Wat zijn de gevolgen voor bedrijfspagina’s?
Facebook geeft nu aan dat volgers minder content van bedrijfspagina’s gaan zien. Niet alleen berichten, maar ook video’s worden minder zichtbaar. Hierdoor zal je bereik van je berichten zeker gaan verminderen. Het blijft belangrijk om een goede interactie te hebben, dat mensen reageren of je berichten gaan delen. Facebook zal vooral de spontane reacties belonen met een goed bereik. Het kan zelfs nadelig gaan werken, met like en share acties, waar je voorheen een goed bereik bij terug zag. Facebook wil meer betaalde promotie.
Adverteren via Facebook
Het organisch bereik zal steeds belangrijker gaan worden. Facebook wil graag geld verdienen. Plaats je een advertentie of boost je een post, dan zal nog steeds je content in de tijdlijn van je volgers naar voren komen. Maar nu zal je ook bij betaalde berichten je moeten houden aan de voorwaarden van Facebook.
Tips voor meer zichtbaarheid op Facebook
Facebook wil graag een persoonlijke tijdlijn laten zien. Daar past ook persoonlijke content bij. Zorg dat je berichten blijft plaatsen die je volgers met hun vrienden gaan delen. Content die echte waarde zal toevoegen. Zoals Facebook het zelf aangeeft, het belangrijkste zal conversaties tussen mensen gaan worden. Voor bedrijven zou een vraag- en antwoord sessie via Facebook Live heel sterk kunnen zijn. Met duidelijke betrokkenheid en conversatie met je volgers. Door reacties hierop zal dit volgens Facebook een goed content zijn. Ook een gekoppelde groep via je Facebook pagina met veel interactie zal dit jaar een sterke toevoeging gaan worden. Via onze Social Media Scan, blijf je op de hoogte van deze vernieuwingen en laten we deze tips ook naar voren komen. Blijf creatief met je content op je Facebook pagina!
Focus je ook op meerdere social media
Zoals uit de Social Media Scan ook naar voren komt, is het belangrijk om je bedrijf of webwinkel op meerdere social media te laten zien. Nu er zoveel algoritme zichtbaar is op Facebook, ben ik heel enthousiast over Instagram Marketing. Als je deze media goed inzet, kan je met fotografie, goede content en de juiste hashtags veel bereiken. Belangrijk om te weten of hier jouw ideale klant ook op actief is. Kijk naast Facebook zeker ook nog verder.