Waarom zou je als ondernemer moeten bloggen? Hier kan ik heel wat redenen voor geven. De belangrijkste reden voor te starten met bloggen, is meer online zichtbaarheid. Als je een website met duidelijke pagina’s en teksten hebt opgezet, komt de volgende stap. Zorgen dat je website in beweging blijft, want je wilt vrienden met Google worden én blijven. Met elk nieuw blog artikel zorg je ervoor dat jouw website in beweging blijft. Je kunt een prachtige website op maat laten ontwerpen, maar zonder goede teksten en vernieuwing;  zal dit niet het juiste resultaat geven. Ik adviseer en coach ondernemers bij het starten met bloggen. Zodat je inspiratie, kennis en informatie kunt doorgeven. Met een goede SEO blijf je werken aan de juiste zoekmachineoptimalisatie. In dit blog geef ik je vijf redenen om juist nu te starten met bloggen. Zorg dat je website in beweging blijft en werk met een blog planning.

#Tip 1 | Meer zichtbaarheid in Google

Door nieuwe blog artikelen te schrijven, blijft je website in beweging. En hier zal Google ook blij van worden, je werkt hierbij altijd aan je online zichtbaarheid. Want je wilt immers beter worden gevonden in de zoekmachine. Via een blog kun je inspelen op vragen waar lezers naar op zoek zijn. Wat zijn zoekwoorden waar jouw doelgroep op zal zoeken? Zet deze om naar een goede titel van een blog. Hiermee zal je een nieuw publiek bereiken, lezers maken kennis met jouw bedrijf en gaan je verder ook via social media en website volgen.

#Tip 2 | Meer traffic en conversie

Met het schrijven van een goed waardevol blog, is je doel meer traffic naar je website. Elk nieuw artikel zal meer traffic naar je website geven. Investeer juist in de beste blogs, want kwaliteit gaat altijd boven kwantiteit. Zo werkt het met bloggen net zo als via de social media. Denk altijd in waardevolle content. Dus bij voorkeur liever één goed gelezen blog, dan tien blogs zonder meerwaarde. Neem dus tijd voor de juiste voorbereiding en investeer zo in de beste blogs. Dit ga je dan ook zeker terugzien in je volgende statistieken.

#Tip 3 | Geef inspiratie aan doelgroep

Nog een hele belangrijke reden om te gaan bloggen, is inspiratie doorgeven. Schrijf over onderwerpen waar jouw doelgroep op zit te wachten. Waar willen ze juist meer over lezen? En wat zijn zoekwoorden waar ze naar zoeken via Google? Ga vragen van je klanten uitwerken in een nieuw blog artikel. Geef inspiratie, deel kennis en informatie zodat je met bloggen de zichtbaarheid gaat vergroten. Dit zal je ook een warme band geven met je lezers. Deel deze inspiratie ook in nieuw content via je social media, zoek de interactie met volgers.

#Tip 4 | Je wordt als expert gezien

Door inspiratie en kennis te delen in blogs, zal je steeds meer als expert worden gezien. Zeker als je juist kennis en informatie blijft delen, samen met ervaringen. Dat is wat jouw doelgroep graag wilt lezen. Ze weten steeds beter dat ze hiervoor bij jou moeten zijn. Ze blijven je blogs volgen, bekijken je website en volgen ook snel via social media. Doordat jij als ondernemer met blog marketing steeds meer kennis zal geven, wordt jij als expert gezien. Schrijf eens een korte serie blogs over een onderwerp. De lezer weet dat hier weer een vervolg op zal komen en blijft je verhalen volgen. En zal een potentiële klant kunnen zijn.

#Tip 5 | Van lezer, naar volger tot klant

De weg van het bloggen zal je een warme band geven met jouw doelgroep. Een goede marketing strategie die ik samen met veel klanten via blog coaching inzet. Het is zo leuk om te zien dat veel ondernemers met plezier gaan schrijven. Op deze manier meer inspiratie delen met hun volgers. Met als doel de weg van lezer, volger naar klant. Via een gratis adviesgesprek hoor ik regelmatig, dat klanten mij via het blog zijn gaan volgen. Dat is wat ik graag hoor, want door te bloggen is mijn online zichtbaarheid sterk toegenomen. En zoals met alles is, hier moet je wel wat voor doen. Maar weet ook met één goed geschreven blog, dat je ook al het juiste kunt bereiken. Een juiste marketing strategie met veel voordelen.

Bloggen tijdens coronacrisis

Dit jaar ben ik met veel ondernemers gaan omdenken. Veel klanten met contactberoepen zaten in 2020 met veel vragen. Hoe moet ik nu verder in deze tijd? Wat kan ik nu gaan doen? Het juiste antwoord is hierbij;  ga bloggen! En dat heb ik samen met veel ondernemers gedaan. Ga meer schrijven in deze tijden, zo blijf je altijd aan de juiste zichtbaarheid werken. Maar denk daarin ook verder, schrijf een E-book, een goede checklist of een informatief document. Door te gaan bloggen kom je op nieuwe ideeën die je hierbij gaan inspireren.

Wil je graag gaan bloggen als ondernemer, maar weet je niet hoe je moet starten? Wil je meer weten over een goede opbouw van een blog? Facebook stopt met de functie notities, dus dit is ook weer een reden om nu echt te gaan bloggen. Blijf werken aan je online zichtbaarheid voor je bedrijf of webwinkel. Want elk blog artikel is weer een winst naar een beter bereik en je blijft werken aan je expert status. De weg naar nieuwe potentiële klanten.