Wat is het fijn om na een bestelling van je klant een mooi review te ontvangen. Of na het afsluiten van een dienst als coach, een fijne beoordeling te krijgen. Hier doe je het voor, denk je dan. Dit geeft je zo’n fijne flow om weer door te gaan, met nieuwe ontwikkelingen. Ik adviseer onze klanten om met deze fijne reacties, meer te gaan doen. Geef die fijne reviews een mooie plaats op je website. Laat zien waarom nieuwe klanten bij jou een bestelling moeten plaatsen. Of met jou gaan samenwerken, via één van je diensten. Via dit blog wil ik je graag laten zien hoe belangrijk reviews zijn. Hoe je ze kunt inzetten ook via content marketing. Een cadeautje van je klanten, die je moet doorgeven aan je bezoekers.

Reviews inzetten is de beste marketing

Maar hoe krijg je spontaan deze mooie reviews? Mijn ervaring is dat ze niet zomaar langskomen. Je moet er dus naar gaan vragen. Na het afsluiten van een dienst, kun je dit vragen via e-mail marketing. Tijdens een 1 op 1 coaching of automatisch via berichtgeving invoeren tijdens een bestelproces. Sluit elke bestelling of dienst goed af, vraag om een beoordeling. Klanten vinden het vaak leuk, als reviews terugkomen via de social media en website. Plaats dan ook regelmatig een eerder ontvangen review en maak je content waardevol. Zo maken nieuwe bezoekers en potentiële klanten graag kennis met je diensten. Deel ze op Facebook en Instagram, laat zo meer van jezelf zien én vertel je verhaal.

Van Facebook tot Webwinkelkeur reviews

Via je zakelijke Facebook pagina kan je de klant en volger vragen om een beoordeling te schrijven. Met de vraag ‘beveel jij deze webwinkel aan’? Is het goed om dit via je instellingen in het menu te plaatsen. Maak het actief bij je volgers door elke week een beoordeling als waardevol content te plaatsen. Daarnaast is WebwinkelKeur een uniek keurmerk in combinatie met een klanten beoordeling tool. Want klantbeoordelingen verhogen net als een keurmerk je omzet. WebwinkelKeur biedt hierbij fijne mogelijkheden voor webwinkels. Ze zijn constant bezig om het systeem te vernieuwen en lopen hiermee voor op andere aanbieders. Het is betaalbaar en je kunt je klanten hiervoor uitnodigen.

Een hogere omzet met goede klantbeoordelingen

Klantbeoordelingen verhogen dus op diverse manieren je omzet. Ze verhogen het vertrouwen in je webwinkel, maar het stimuleert ook nieuwe verkopen. En heel fijn, de klantbeoordelingen kunnen ook je vindbaarheid in Google verhogen. Er zijn dus veel redenen om hiervan gebruik te gaan maken. Ons advies is om het actief in te gaan zetten en hier een mooie combinatie van te maken. Schrijf er een blog artikel over, zoals we voor Type-Uniek hebben gedaan. Laat mooie reviews zien en deel ze als goed content via de social media. Maak gebruik van goede reviews, gebruik ze en deel ze actief bij je volgers.

Meer reviews online, ga ook de uitdaging aan!

In het content marketing coaching project via onze Strippenkaart, geef ik hier graag meer advies over. Ga de uitdaging aan om meer klantbeoordelingen te vragen. Laat het terugkomen in de standaard teksten bij het bestelproces. Pas als je het actief laat zien via Facebook en Instagram, ga je het goed inzetten. Verzamel de mooiste reviews in een blog artikel, nieuwsbrief en laat ze duidelijk terugkomen in je webwinkel!

Review van Type-Uniek:

Studio Online Marketing heeft mij enorm veel advies gegeven, met ondersteuning op het gebied van online marketing. De samenwerking is fijn, persoonlijk en professioneel. Ik ben zelfverzekerd hierdoor geworden als persoon, ze weten precies de puntjes op de i te zetten. Via de strippenkaart worden er teksten geschreven voor blog en website. Met advies bij nieuwe ontwikkelingen voor mijn bedrijf. Al enige jaren met fijne groei; het is goed samenwerken, nu en in de toekomst – Type-Uniek uit Rosmalen