Blog Studio Online Marketing
Lees hier onze blogs over online zichtbaarheid, bloggen, social media, online marketing en het opzetten van een goede planning. Met daarbij praktische timemanagement tips, voor meer focus en structuur door efficiënt te werken. Daarnaast zijn er ook gastbloggers die voor Studio Online Marketing tips geven over alles op het gebied van SEO, WordPress en zichtbaarheid. Bekijk hier ook onze inspiratie op Instagram en download gratis ons E-book. Regelmatig werken wij samen met nieuwe gastbloggers, bij interesse kun je zelf altijd contact met ons opnemen.
Social Media met het juiste doel
Inmiddels is social media niet meer weg te denken voor je bedrijf of webwinkel. Een groot deel van de dag en je tijd ben je bezig om actief berichten te posten, op diverse kanalen. Per doelgroep kan de kanalen van social media verschillend zijn. Een webwinkel maakt...
Top 5 tips voor orders verzenden
Als webwinkelier ben je altijd op zoek naar middelen om je producten nog beter onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Hiervoor maak je reclame, schrijf je blog artikelen en ben je zeker ook dagelijks actief via de social media. Het is goed om een marketing...
Verleid online shoppers met goede productfoto’s
Als je je producten verkoopt via een stenen winkel, dan kunnen bezoekers precies zien wat ze kopen: hoe groot of zwaar het product is, ze kunnen het vastpakken, voelen, aan alle kanten bekijken, er aan ruiken, het uitproberen of passen. Al deze ervaringen mis je in...
Ondernemen is een avontuur
Wat is het heerlijk om je eigen tijd in te delen, of de wereld rond te reizen; wanneer jij dit wilt. Heb jij het lef om het avontuur als ondernemer aan te gaan? Of sta je al jaren in de ondernemers schoenen? Heb jij het lef om als ondernemer stappen te gaan maken, met...
Klanten die je vertrouwen geven meer uit
Als je online producten verkoopt dan krijg je hoe dan ook te maken met zogenaamde drempels of barrières: redenen waarom online consumenten niet bij je kopen. Ondanks dat ze het product wel geweldig vinden en het geld er voor over hebben. Een van de grootste...
Voorbereiding voor de feestdagen
Nog even en dan is het alweer zover, de feestdagen waarin de webshops weer drukke tijden gaan krijgen. Goed om hier op tijd al mee bezig te zijn. Is je website al kerst-proef? Zijn er speciale pagina’s gemaakt, waarin alles voor de feestdagen snel is terug te vinden?...
Meer klanten trekken door risico’s te verlagen
Als je producten verkoopt, dan kan ik het je absoluut aanraden om je eens wat meer te verdiepen in psychologie. Iemand die een online aankoop doet – of dat nu over een dienst of product gaat – ervaart allerlei emoties en gedachteprocessen. Overigens zijn ze zich daar...
Plannen met de Issuekalender
Voor een goede focus voor je bedrijf is het belangrijk om goed te gaan plannen. Een duidelijk plan maken voor je social media strategie is heel belangrijk. Het geeft je als bedrijf of webwinkel veel duidelijkheid, structuur en ondersteuning. Een plan waar je op terug...
Goede zoekmachine optimalisatie
Google is de grootste en bekendste zoekmachine. Dagelijks stromen er zoveel nieuwe zoekopdrachten binnen. Het is voor ons als webwinkeliers dan ook een hele belangrijke bron van bezoekers. Via een goede zoekmachine optimalisatie proberen we bezoekers naar onze website...
Social media en community
Social media mogen in 2017 niet ontbreken in de marketingmix. Ze zijn niet alleen bedoeld als een verkoopkanaal, maar ook de plek om je doelgroep te ontmoeten, je te laten inspireren en als fansite te gebruiken. Om social media als verkoopinstrument in te zetten, pas...
Bloggen met SEO waarde
Blogberichten zijn een trekpleister voor ons als webwinkels. Mensen vinden het leuk en interessant om berichten te lezen en Google is weer dol op de informatie die je deelt. Zo ben je optimaal bezig met goede zoekmachineoptimalisatie. Ondanks de warme aanbeveling om...
Hoe lang is bezoeker op website
Al heb je heel veel bezoekers per dag, als ze binnen een paar tellen wegklikken heb je er niets aan. Want je moet van kwantitatieve bezoekers juist kwalitatieve bezoekers gaan maken, door ze langer op je website te houden. Dat betekent dat je langer de tijd hebt, om...